Junun

Το «Junun», το πρώτο ανέμελο ντοκιμαντέρ στην καριέρα του εμμονοληπτικού σκηνοθέτη Paul Thomas Anderson, δεν αποκαλύπτει πολλά για την ιστορία που διηγείται. Μιλάει όμως αβίαστα για τη χαρά του να ξεφεύγεις – έστω και για λίγο – από το Χόλιγουντ και να γυρίζεις μια ταινία όπου ένα out of focus πλάνο δεν είναι και το τέλος του κόσμου. Χαλαρός αλλά γεμάτος περιέργεια, ο Anderson ακολουθεί τον μόνιμο συνεργάτη του Jonny Greenwood των Radiohead στην Ινδία, αντιστρέφοντας τους όρους της ως τώρα συνεργασίας τους. Αντί να συνθέτει ο Greenwood μουσική για μία από τις ταινίες του Andreson (βλέπε «Θα Χυθεί Αίμα», «The Master» και «Έμφυτο Ελάττωμα»), είναι ο Anderson αυτός που ανταποκρίνεται σε ένα μυστηριώδες κάλεσμα στο Φρούριο Μεχρανγκάρχ στο Ρατζαστάν, όπου ο Greenwood – μαζί με μια πλειάδα Ινδών μουσικών – θα βοηθήσουν τον Ισραηλινό μουσουργό Shye Ben Tzur να ηχογραφήσει το νέο του άλμπουμ. Μην περιμένετε περιττές εξηγήσεις για το πως βρέθηκαν εκεί και τι δουλειά έχει o Μαχαραγιάς της Τζοντπούρ να προσφέρει το παλάτι του σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Το σημαντικό εδώ είναι η μουσική, που πλημμυρίζει κάθε πλάνο σαν βάλσαμο. Και είναι τέτοια η ψυχική ανάταση που δημιουργεί σε συμμετέχοντας και θεατές, που ακόμα και ο Paul Thomas Anderson ξέχασε για λίγο το αγαπημένο του φιλμ και γύρισε για πρώτη φορά ταινία ψηφιακά. Και δεν είναι μικρό πράγμα αυτό, ειδικά όταν μιλάμε για το σκηνοθέτη του «The Master», που επέμενε να κάνει ταινία σε 70mm…