Silvered Water, Syria Self-Portrait

Ένα παράδοξο κινηματογραφικό παζλ για γερά στομάχια, το «Silvered Water, Syria Self Portrait» δεν χωράει σε καμία κατηγορία. Πείραμα, ντοκιμαντέρ, δοκίμιο, art installation και ιστορικό ντοκουμέντο ταυτόχρονα, η ταινία αναζητά νόημα στην ίδια την ύπαρξη του κινηματογράφου όταν η βία περικυκλώνει τον πολιτισμό από παντού. Η πρώτη πράξη ξεπηδάει μέσα από την απελπισία του σκηνοθέτη Ossama Mohammed, ο οποίος ταξίδεψε στο Φεστιβάλ των Καννών το 2011 και δεν ξαναγύρισε ποτέ στην πατρίδα του, όταν έμαθε ότι το όνομά του ήταν στη μαύρη λίστα των «ανεπιθύμητων». Βλέποντας από μακριά τη Συρία να καταρρέει, συγκεντρώνει διαδικτυακό υλικό από κινητά και home videos, καταγγέλλοντας τη φρίκη του πολέμου μέσα από «χίλιες και μία» κάμερες. «Στη Συρία, άλλοι τραβάνε πριν πεθάνουν, άλλοι τραβάνε αφού σκοτώσουν», λέει ο Mohammed. «Κι εγώ στο Παρίσι, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να βιντεοσκοπώ τον ουρανό και να συναρμολογώ αυτά που έχουν τραβήξει άλλοι». Μια virtual συνάντηση με μια δασκάλα παγιδευμένη στη Χομς τού δίνει την ευκαιρία να κατευθύνει το φακό της, φτιάχνοντας ένα παράξενο κινηματογραφικό υβρίδιο για έναν πόλεμο που είναι τόσο μακριά κι όμως τόσο κοντά.